Mitondra fitahiana ny fanarahana ny lalàna
Mandrakariva dia ny didy folo ihany no heverin'ny maro ho lalàn'Andriamanitra. Ny boky dimy voalohany ao amin'ny Baiboly no lazaina hoe bokin'ny lalàna. Rehefa nivoatra ny hevitry ny teny dia niantsoana ny Soratra Masina amin'ny ankapobeny ny lalàna. Noho izany, ny and.3 eto dia itaoman'Andriamanitra antsika ahay hisafidy fitahiana: Rehefa manaraka ny lalàna, ka mankato izay nolazain'ny Tompo isika. Raha manaraka ny lalàna isika, dia hilatsaka amin'ny tany ny ranonorana, ho be ny vokatra, ho zina ny taona, sns. (and.5). Teny entina milaza fitahiana izany ao amin'ny Baiboly. Mitahy antsika ny Tompo rehefa mankato isika. Tsy fitahiana ho an'ny olona iray izany, fa tena fitahiana ho an'ny firenena. Voalaza eto koa ny fiadanana : « ary homeko fìadanana eo amin 'ny tany ianareo » (and.6). Ny fiadanana dia teny tokana enti-milaza fandriampahalemana, fiainana, fahasalamana, fahafaham-po amin'ny soa sy ny tsara. Omena hisitrahan'ny mponina eo amin'ny tany izany rehef'a mihaino sy mankato ny olona : « homeko fiadanana eo amin'ny tany ianareo ». Tsy fiadanana hiainantsika any amin'ny fiainan-ko avy no ampanantenaina antsika rehefa mankato, fa eto amin'ny tanintsika dieny ankehitriny. Koa ankatoavy sy araho ary ampiharo eo amin'ny fiainantsika ny teny ! Tsy ampy velively ny fandrenesana fotsiny, fa hoy ny Soratra Masina : « Aoka ho mpankatoa ny teny ianareo fa tsy mpihaino fotsiny ihany. » Ankatoavy ny teny raha tiantsika hiadana isika eto amin'ny firenentsika !
Fanontaniana:
Moa hainao hazavaina amin'ny lafin-kevitra iray ve ny hoe tena mitondra fiainana ny Tenin'Andriamanitra ?